Descripció
Aquesta setmana només hem tingut un dia COED, el divendres 16.
En aquesta sessió, la Lluïsa, ens va repartir els apunts que ens va recollir la setmana passada, més tard, va llegir un poema sobre la tardor molt maco. Després, vam continuar prenent apunts sobre les frases fetes i els refranys, la morfosintaxi genuïna, l'ús correcte dels verbs... Per últim, ens vam ficar per parelles i vam respondre algunes preguntes sobre les rondalles i les llegendes.
Reflexió
Durant aquesta sessió, ens hem pogut adonar de la importància que té el parlar i escriure bé, ja que ells, els nens, copien tot el que veuen i senten de nosaltres. És important, com a mestres, que utilitzem frases fetes i refranys, ja que antigament es transmetien per via oral i ara, actualment, això s'ha perdut molt, llavors, nosaltres hem de ser conscients d'aquest fet i per no perdre frases fetes ni refranys, s'ha de treballar a l'escola.
El poema, per altra banda, ens serveix molt per tal d'anar acostumant a l'oïda a escoltar textos recitats, ja que més endavant, nosaltres mateixos, hem de recitar-ne un.
La part de les preguntes sobre rondalles i llegendes, ha sigut molt interessant, ja que com a la classe hi ha gent de molts llocs, quan ho hem posat en comú, hem après llegendes i rondalles d'altres parts de Catalunya.
Aprofundiment
Per tal d’aprofundir una mica més en el tema de les rondalles, he buscat alguns autors que les escriguin, ja que en el moment de respondre a la pregunta no en sabia cap. A continuació ficaré alguns títols i els seus autors:
· La dona que es va tornar mig dona, mig peix. Amades.
· D’on ve la rajada. Teresa Raban.
· D’on ve el llamàntol. Joan Raban.
Podem trobar-ne moltes cliqueu aquí.
No hay comentarios:
Publicar un comentario