miércoles, 4 de noviembre de 2009

30 d’Octubre

Descripció

La classe de seminari va començar amb una lectura de l’Eva Gómez del llibre “Como agua para chocolate”. Ho va fer força bé, tot i que al posar-se tant nerviosa llegia massa ràpid, però no ho va fer malament.

Seguidament, el Javi i el Sergio, van fer l’actualitat educativa. Van escollir la notícia “¿en clase hasta los 18?”. Va ser una notícia amb la qual es van donar moltes opinions diferents. Hi havia gent a favor i gent en contra.

Després, la Sònia, també va llegir un petit fragment del llibre “El niño del pijama de rallas” . Molta gent havia vist la pel·lícula i també havien llegit el llibre, però tothom coincidia en que la pel·lícula no era gaire bona. Jo només he llegit el llibre i hem va agradar molt. La lectura de la Sònia, va ser molt bona, ja que va anar a un ritme adequat, ni lent ni ràpid, i també feia unes bones entonacions quan calien.

Un cop acabat tot el que hem de fer els divendres, ens vam ficar en grups de tres per comparar els decàlegs que havíem de dur fets, i així treure només un cada grup. Finalment, els vam posar tots en comú i vam escollir els que ens semblaven més importants.

Reflexió

Respecte a l’anunci que van portar els meus companys, penso, per una part que pot estar molt bé que sigui obligatòria l’escolarització fins als 18 anys, però sempre i quant, els alumnes puguin decidir si continuar amb el batxillerat, o bé un cicle o qualsevol alternativa que es faci. Ja que si a un noi no li agrada estudiar i ja li costa anar a l’escola fins als 16 anys, encara seria pitjor tenir-lo fins als 18 anys. Tant per ells com pels mestres, perquè l’únic que farien seria destorbar als alumnes que volen estudiar i als mestres que volen donar classe. Penso que el batxillerat només l’haurien de fer aquelles persones que volen seguir estudiant en un futur.

Per altra banda, també opino que si es fes obligatòria l’escolarització fins als 18 anys, molts joves no tindrien aquest temps de reflexió per poder pensar. De manera que no sabrien o coneixerien si la vida és o no dura sense estudis. I és durant aquest temps, que molts joves tornen a estudiar després més grans, ja que s’enadonen la importància que tenen els estudis per a poder tenir un bon treball.

1 comentario: